زیره سبز و خواص آن

زیره سبز و خواص آن

زیره سبز و لاغری،زیره سبز و لاغری،زیره سبز برای لاغری،زیره سبز و خواص آن،زیره سبز و بارداری

از خواص زیره سبز چقدر می دانید؟؟قابل ذکر است که زیره سبز گیاهی است بوته ای و علفی به ارتفاع حداکثر نیم مترمی باشد.در واقع ساقه ی این گیاه راست و دارای انشعابات دوتایی است.گفتنی است که  ریشه ی آن باریک و بلند و به رنگ سفید می باشد.لازم به ذکر است که برگ ها به خاطر تقسیمات و بریدگی های زیادی باریک و نخی شکل هستند و به صورت متناوب بر روی ساقه قرار گرفته اند. البته گل ها کوچک به رنگ سفید و گاهی صورتی می باشند که مجموع آن ها به صورت چتر مرکب در انتهای ساقه قرار گرفته است.

زیره سبز،خواص زیره سبز
جالب است بدانید که میوه ها دوکی شکل و به طول حداکثر 6 میلی متر و عرض 1/5میلی متر می باشند که سبز کم رنگ مایل به خاکستری هستند و بوی معطری دارند. البته غیر از میوه، قسمت های دیگر گیاه نیز معطر است. در واقع قسمت مورد استفاده ی این گیاه، میوه های آن است که سرشار از اسانس می باشد.
لازم به ذکر است که زیره ی سبز در ایران به صورت خودرو و یا کشت شده وجود دارد و بااهمیت ترین مناطق رشد و تکثیر آن گستره ی وسیعی از استان خراسان از جمله سبزوار، نزدیک مشهد و پیرامون سرخس، پیرامون سمنان، پیرامون تهران، پیرامون دامغان و بسیاری دیگر از نواحی مستعد ایران می باشد.

زیره سبز،خواص زیره سبز

جالب است بدانید که یکی از بهترین نشانه های مرغوبیت و کهنه نبودن دانه ها، وجود دو جسم کومین آلدهید و 3- پارامنتن 7- آل به مقدار قابل توجه در اسانس زیره ی سبز می باشد.
زیره سبز،خواص زیره سبز

بهتر است بدانید که زیره ی سبز همیشه یک ادویه ی غیرسمی و خوراکی بوده است. در عین حال امکان داردبعضی افراد به آن حساسیت داشته باشند.طریقه و میزان مصرف: لازم به ذکر است که مصرف هر نوبت زیره ی سبز را بین 300 تا 600 میلی گرم توصیه کرده اند که می تواند تنها یا همراه با گیاهان دیگر و یا ادویه جات مصرف کرد.

زیره سبز،خواص زیره سبز
نکات قابل توجه در مورد زیره سبز: بهتر است بدانید که مقدار مصرف این نوع زیره نسبتاً کم است؛ به طوری که مصرف آن را در هر نوبت کمتر از 1 گرم توصیه شده است.
بدنیست بدانید که جنس، گونه، نوع اسانس و ترکیبات گیاه زیره ی سبز با زیره ی سیاه کاملاً متفاوت است و اثرات دارویی آن ها نیز در برخی موارد تفاوت دارد؛ به همین دلیل میزان مصرف آن ها نیز متفاوت خواهد بود. مقدار مصرف زیره سیاه، که در بسیاری از غذاها مصرف می شود، می تواند ده برابر زیره سبز باشد.جالب است بدانید که بیشترین مصرف زیره سبز در جهان در صنایع غذایی، ادویه جات، طم دهنده ها، خوشبو کننده ها و صنایع عطرسازی می باشد.خواص گیاهان را بهتر بشناسیم و از آنها در جای مناسب استفاده کنیم .

زیره سبز و خواص آن

مطالب مرتبط:

فلفل سیاه

خرفه

هل

زنجبیل

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.