روغن کنجد

روغن کنجد

روغن کنجد,روغن کنجد برای مو,روغن کنجد بیسفود,روغن کنجد نیری,روغن کنجد سمن,روغن کنجد در بارداری,روغن کنجد برای صورت,روغن کنجد داتیس,روغن کنجد برای پوست

روغن کنجد

توضیحاتی در مورد روغن کنجد

تحقیقات جدید نشان داده خواص روغن کنجد برای سلامت بسیار زیاد است. بعلاوه این روغن برای پوست و مو نیز عالی است. همچنین از این روغن می توانید در آشپزی و برای اضافه کردن طعمی فوق العاده به غذای خود استفاده کنید. این روغن روان کننده روده است همه ما ممکن است گاهی دچار یبوست شویم. نوشیدن مقدار زیادی آب و اضافه کردن فیبر به برنامه غذایی به روان کردن روده ها کمک می کند اما گاهی در مصرف فیبر غفلت می کنیم و یا دارویی می خوریم که باعث یبوستمان می شود.در این مطلب از سایت جسارت در مورد روغن کنجد صحبت میکنیم امیدواریم مورد توجه قرار بگیرد.

روغن کنجد چیست

روغن کنجد (انگلیسی: Sesame oil) نوعی روغن خوراکی است که از دانه‌های کنجد بدست می‌آید. این روغن علاوه بر آنکه در جنوب هندوستان در آشپزی کاربرد دارد، در آشپزی چینی، کره‌ای، ژاپنی، خاورمیانه و جنوب‌شرقی آسیا به‌عنوان طعم‌دهنده بکار می‌رود و رایحه و مزه‌ای منحصربه‌فرد دارد. این روغن در طب مکمل مصارف درمانی دارد و برای کارهایی مانند ماساژ هم بکار می‌رود.لازم به ذکر است به کار بردن این روغن برای سرخ کردن مناسب نیست.

ترکیبات روغن کنجد

این روغن از اسیدهای چرب ذیل تشکیل شده است: اسید لینولئیک (۴۱٪) اسید اولئیک (۳۹٪) پالمیتیک اسید (۸٪) اسید استئاریک(۵٪) اسیدهای چرب دیگر به مقدار اندک

حساسیت‌ زایی روغن کنجد

همچون بسیاری از روغن‌ها و دانه‌های روغنی دیگر، این روغن هم می‌تواند باعث بروز حساسیت غذایی شود که البته احتمالش نادر و در حدود ۰٫۱٪ جمعیت کلی است. در قرن بیست و یکم، گزارش‌های رسیده از کشورهای توسعه‌یافته مبنی بر حساسیت‌زایی آن رو به افزایش بوده‌است. بیشتر این حساسیت‌ها به صورت «درماتیت تماسی (جلدی)» بوده‌است که علت احتمالی‌اش، حساسیت به ترکیبات شبه لیگنینِ موجود در این روغن است. در سال ۲۰۰۵ میلادی گزارشی از یک ورزشکار جوانِ بدن‌ساز در ژورنال روماتولوژی آکسفورد منتشر شد که در اثر تزریق این روغن به عضلات بازویش، دچار «واسکولیت» شده بود

روغن کنجد یک چربی سالم

بیشتر ما می دانیم که چربی ها انواع مختلفی دارند. برخی خوب و برخی بد هستند و برای سلامت ضرر دارند. این روغن سرشار است از چربی های دارای حلقه های اشباع نشده و چربی های غیر اشباع و همچنین میزان چربی های اشباع شده اش نیز پایین است. چربی های غیر اشباع و چربی های دارای حلقه های اشباع نشده برای سلامت قلب مفید هستند و کمک می کنند کلسترول تحت کنترل در بیاید. از سوی دیگر چربی های اشباع و چربی های ترانس التهاب و کلسترول کلی را تقویت می کنند که برای قلب بد است. یک چهارم فنجان از این روغن حاوی حدود 6.75 گرم چربی غیر اشباع، 7.84 گرم چربی دارای حلقه های اشباع نشده و 2.50 گرم چربی اشباع شده است.

ماساژ با روغن کنجد

بعضی از ما قبل از ماساژ دادن خود یکی از قسمت های اساسی برنامه درمانی آیورودا است و همچنین این روغن برای پوست نیز مفید است. مالیدن یک قاشق خواب کمک می کند می کند شب خواب راحت تری داشته باشید. به خاطر داشته باشید بعد از مالیدن روغن کنجد به کف پا جوراب بپوشید.

روغن کنجد و دندان

اجداد ما برای داشتن دندان هایی سالم و رفع بوی بد دهان مسواک نداشتند، بنابراین مدت ها پیش آنها از شستشوی دهان با روغن استفاده می کردند ( در این روش یک قاشق غذا خوری روغن را به مدت 5 تا 10 دقیقه در دهان خود می چرخانید و سپس بیرون میریزید ). تحقیقات پزشکی نشان داده است این کار می تواند مقدار باکتری های دهان را کاهش دهد و به سالم نگه داشتن دهان و لثه ها کمک کند.

روغن کنجد و تقویت پوست

مواد مغذی در این روغن مانند دانه کنجد نیست چون روغن از بخش جدا شده دانه اصلی درست می شود. اما یکی از مواد معدنی که در روغن باقی می ماند زینک است. بیشتر زمانی به یاد زینک می افتیم که دچار آنفولانزا شده باشیم چون می تواند مدت زمان یا شدت علائم بیماری را کاهش دهد. اما زینک در بدن برای ساخت کلاژن نیز استفاده می شود و به پوستمان انعطاف بیشتری می بخشد. زینک حتی می تواند به تراکم استخوانتان نیز کمک کند.

روغن کنجد و روده

همه ما ممکن است گاهی دچار یبوست شویم. نوشیدن مقدار زیادی آب و اضافه کردن فیبر به برنامه غذایی به روان کردن روده ها کمک می کند اما گاهی در مصرف فیبر غفلت می کنیم و یا دارویی می خوریم که باعث یبوستمان می شود. یکی دیگر از مزایای این روغن این است که کمک می کند همه چیز دوباره به حرکت دربیاید. استفاده یک یا دو قاشق غذا خوری این روغن کمک می کند روده ها چرب شوند و شدت یبوست کاهش بیابد.

طرز استفاده از روغن کنجد

این روغن در بین روغن‌های خوراکی به ملکه‌ی روغن‌ها مشهور است. دانه کنجد بیشترین میزان روغن را در بین دانه‌های روغنی دیگر داراست اما با وجود این تولید آن بسیار کمتر از دانه‌های دیگر نظیر سویا، آفتابگردان و گلرنگ است. روغن کنجد به عنوان یک روغن با قیمت و کیفیت بالا شناخته می‌شود. این روغن بیشترین مقاومت و ماندگاری را در بین روغن‌های خوراکی با درصد بالای چربی غیراشباع دارد. نوع لیگنان و آنتی اکسیدان‌های طبیعی موجود در این روغن باعث بروز مقاومت بسیار بالا در برابر اکسیداسیون و خواص فیزیولوژیکی ارزشمند روغن کنجد شده است. ترکیب اسیدهای چرب روغن کنجد به گونه‌ای است که برای هر سه مصرف سرخ کردن، پخت و پز و سالاد قابل استفاده است.

موهای درخشان با روغن کنجد

بیشتر ما بطری های نیمه پری از محصولات مراقبت از مو داریم که به خاطر تاثیر نداشتن رهایشان کرده ایم. روغن کنجد حاوی ویتامین B، ویتامین E، منیزیم، کلسیم و فسفر است – مواد مغذی ضروری که موها و پوست کف سر را تغذیه می کنند. این بار به جای قفسه شامپوهای داخل حمام به سراغ روغن کنجدی که در آشپزخانه دارید بروید. مقداری روغن زیتون را به ریشه موها و کف سر ماساژ دهید و بگذارید 30 دقیقه بماند. صبح روز بعد با آب گرم و شامپو شستشو بدهید.

پخت و پز با روغن کنجد

این روغن جدای فواید و ویژگی مقاوم بودن در برابر سوختن به عنوان طعم دهنده ای عالی نیز در آشپزی مورد استفاده قرار می گیرد. این روغن طعمی آجیلی دارد و در غذاهای چینی و کره ای و همچنین هندی زیاد استفاده می شود. این روغن را می توانید به دو شکل نوع بو داده و نوع معمولی پیدا کنید. نوع بو داده را از دانه های بو داده کنجد درست می کنند و تیره رنگ تر است و برای افزودن طعم آجیلی و دودی غذاها به کار می رود. نوع معمولی را هم با استفاده از دانه های کنجد غیر بو داده تولید می کنند. در درجه اول برای پخت و پز استفاده می شود. هر دوی این روغن ها را باید در یخچال نگهداری کرد تا از فاسد شدنشان جلوگیری شود، مخصوصا اگر مرتب استفاده شان نمی کنید.

روغن کنجد و یبوست

یبوست مادر بسیار از بیماری هاست اما می توان با روش های مختلفی آن را درمان کرد، اصلاح برنامه غذایی یکی از ساده ترین روش های ممکن برای درمان یبوست و خشکی مزاج است. اضافه کردن فقط یک تا ۲۲ قاشق روغن کنجد به سالاد و بشقاب غذای روزانه نه تنها باعث درمان یبوست می شود حتی در تناسب اندام نیز نقش مهمی دارد.

خواص مصرف روغن کنجد

-کاهش دهنده سطح کلسترول بد خون(LDL) و افزایش جذب کلسترول خوب(HDL) -کاهش آب مروارید -شفافیت و لطافت پوست به دلیل غنی بودن از ویتامین E -مناسب برای سرخ کردن به دلیل مقاومت بالای حرارتی -کاهش ابتلا به بیماری پارکینسون -جلوگیری از بیماری‌های مفصلی و آرتروز خواص آنتی اکسیدانی فوق‌العاده به دلیل وجود دو ماده شیمیایی sesamol و sesaminn. آنتی اکسیدان‌ها با رادیکال‌های آزادی که به سلول‌ها آسیب می‌رسانند و به روند پیری سرعت می‌بخشند مقابله می‌کند. ویتامین E موجود در آن از بیماری آلزایمر جلوگیری می‌کند. یکی از مواردی که درباره مصرف روغن کنجد مورد توجه قرار دارد و بسیار توصیه می شود، استفاده از روغن کنجد در پخت غذا هاست. روغن کنجد از توانایی تحمل میزان بسیار بالایی از حرارت برخوردار است و همچنین عطر بسیار مناسبی نیز دارد، به همین دلیل می تواند گزینه بسیار مناسبی برای استفاده در طبخ غذا ها باشد. البته باید این نکته را مد نظر داشت که برای پخت همه غذا ها نمی توان از این روغن استفاده کرد.

روغن کنجد و پوکی استخوان

بد نیست بدانید که روغن کنجد سرشار از کلسیم است و آهن فراوانی دارد به طوری که با خوردن ۱۰۰ گرم از آن، بدن ۶۷۰ میلی گرم کلسیم و ۱۰ میلی گرم آهن دریافت می کند. به همین دلیل مصرف این روغن به کسانی که گوشت و پوکی استخوان در سنین مینسالی و سنین بالا می شود.

روغن کنجد و جوانسازی پوست

این روغن غنی از آنتی اکسیدان و ویتامین E است و از علائم متداول پیری پوست جلوگیری می کند. چربی موجود در این روغن یک آنتی اکسیدان قوی است که مانع ایجاد چین و چروک و خطوط ریز پوست می گردد می توان برای ماساژ از این روغن به صورت موضعی نیز استفاده کرد. آن را به پوست زده و به مدت چهار تا پنج دقیقه ماساژ دهید تا پوست را جوان تر جلوه دهید .

روغن کنجد یک نرم کننده و مرطوب کننده پوست

از این روغن می توانید به عنوان نرم کننده و مرطوب کننده پوست کل بدن خود استفاده نمایید. این روغن، علاوه بر ویتامین E حاوی اسید لینوئیک، اسید استئاریک و اسیدهای چرب نیز می باشد، به منظور رسیدن به نتایج مطلوب، می توانید به طور روزانه از آن برای ماساژ کل بدن استفاده کنید. این روغن دارای عطر قوی می باشد اما می توان برای بهبود عطر آن با مقداری گلاب ترکیب و سپس استفاده نمود حتی می توان در حمام در صورت استفاده از وان برای جلوگیری از مشکلات خشکی پوست چند قطره از این روغن را به آب وان اضافه نمایید.

روغن کنجد برای خشکی مو

و خواص نرم کنندگیِ آن، می تواند از طریق حفاظت و بهبود لایه های آسیب دیده بیرونیِ موهای شما، با خشکی مو مبارزه کند. علاوه بر این، خواص ضدباکتری، ضدویروسی و ضدالتهابی آن می تواند به جلوگیری از چغندر، این روغن و آب لیمو را مخلوط کنید. این مخلوط را روی پوست سر خود با استفاده از نوک انگشتان خود بمالید. در طول شب آن را باقی گذاشته و صبح روز بعد بشویید. این کار را یک بار در هفته انجام دهید.

بیشتر بخوانید : روغن هل ♥ روغن شمعدانی ♥ روغن پوست مرغ ♥ روغن لیموروغن دارچین

کپسول دیافیت

کپسول دیافیت

کپسول دیافیت ,کپسول دیافیت یورو ویتال,کپسول دیافیت مولتی ویتامین,کپسول دیافیت داروکده,کپسول دیافیت برای چیست,کپسول دیافیت مولتی ویتامین یوروویتال

کپسول دیافیت

توضیحاتی در مورد کپسول دیافیت

کپسول دیافیت (DiaFit) یک مولتی‌ویتامین مفید شامل مواد معدنی و برخی از ویتامین‌ها مثل ویتامین A,B,C می‌باشد. این کپسول میزان سوخت و ساز بدن را بالا برده و سیستم ایمنی بدن را تقویت می‌کند. زمانی که تغذیه کاملی نداشته باشیم بدن با کمبود ویتامین‌ها و مواد معدنی رو‌برو می‌شود. در این زمان است که مولتی ویتامین‌ها به کمک ما می‌آیند. مصرف این مکمل‌های غذایی در چند سال اخیر افزایش چشمگیری داشته است. کپسول دیافیت یکی از مولتی‌ویتامین‌هایی است در این مطلب از سایت جسارت در مورد کپسول دیافیت صحبت میکنیم امیدواریم مورد توجه قرار بگیرد.همراهان گرامی سایت جسارت ، مصرف و تعیین دوز دارو به عهده پزشک معالج شما می باشد و سایت جسارت هیچگونه مسئولیتی در خصوص مصرف خود سرانه داروها ندارد. حتماً قبل از استفاده از این دارو با پزشک معالج خود مشورت نمایید و از مصرف خودسرانه دارو به شدت بپرهیزید!

کپسول دیافیت چیست

کپسول دیافیت (DiaFit) یک مولتی‌ویتامین کامل است که علاوه بر دارا بودن ویتامین‌های A ،D3 ،E ،C و ویتامین‌های گروه B، انواع مواد معدنی مورد نیاز بدن شامل روی، کروم، مس، منگنز، آهن، ید و منیزیم را نیز دارا می‌باشد. دیافیت برای بیماران دیابتی که نیاز بیشتری به این مواد تغذیه‌ای دارند مفید است. از دیگر فواید این مولتی ویتامین افزایش و تقویت میزان متابولیسم و سوخت و ساز در بدن، تقویت و افزایش سلامت پوست و قدرت عضلانی، تقویت سیستم ایمنی و دستگاه عصبی، حفظ سلامت عمومی بدن و جلوگیری از کم خونی می‌باشد.

ترکیبات کپسول دیافیت

به طور کلی کپسول دیافیت شامل ویتامین‌ها و مواد معدنی زیر می‌باشد: کروم: پیشگیری از دیابت و کنترل کلسترول خون ویتامین‌های گروه ب: افزایش سوخت و ساز بدن، سلامت سیستم ایمنی، کاهش خطر سرطان، سلامت دستگاه گوارش و پوست منگنز: تقویت مغز و اعصاب و هماهنگی بین آن‌ها با عضلات بدن مس: تحریک رشد گلبول‌های قرمز خون ویتامین آ: کمک به شکل‌گیری و تقویت دندان‌ها، بافت‌های بدن و داشتن پوست سالم ویتامین سی: بهبود زخم‌ها و ترمیم و تقویت غضروف، استخوان و دندان‌ها، رشد و تکامل کودکان ویتامین دی: رشد و تقویت استخوان‌ها و دندان‌ها منیزیم: انقباض و آزاد شدن عضله، تولید و انتقال انرژی روی: حفظ سلامت پوست و مو، بهبود ترمیم زخم‌ها و کمک به بارداری‌های موفق ید: پیشگیری از ناهنجاری‌های متعدد عصبی، معده‌ای-روده‌ای و پوستی سلنیوم: تقویت سیستم ایمنی و خنثی کردن رادیکال‌های آزاد آهن: تولید پروتئین‌های حامل اکسیژن بنام هموگلوبین و میوگلوبین

موارد مصرف کپسول دیافیت

تامین ویتامین‎ها و مواد معدنی مورد نیاز افراد مبتلا به دیابت سلامت عمومی بدن تقویت سیستم ایمنی بدن

مقدار مصرف کپسول دیافیت

مقدار مصرف روزانه دارو با توجه به شرایط شما توسط پزشک محاسبه شده و به طور معمول روزانه یک عدد از کپسول همراه غذا و با مقدار کافی آب مصرف می‌شود.

نکاتی در مورد مصرف کپسول دیافیت

در صورتیکه در دوران بارداری و یا شیردهی هستید، قبل از مصرف این فرآورده با پزشک خود مشورت نمایید. مصرف این مکمل غذایی برای کودکان مناسب نمی‌باشد. کپسول دیافیت را در جای خشک و خنک نگهداری کنید.

کپسول دیافیت برای بیماران دیابتی

دیافیت محصول یوروویتال آلمان یک مولتی ویتامین کامل است که بویژه برای بیماران دیابتی که نیاز بیشتری به این مواد تغذیه ای دارند می تواند بسیار سودمند باشد. این مولتی ویتامین علاوه بر داشتن انواع ویتامین ها شامل ویتامین های A،D3 ،E ،C و ویتامین های گروه B ، انواع مواد معدنی مورد نیاز روزانه شامل روی،کروم،مس ، منگنز ، ید و منیزیم را نیز در خود دارد.

دستگاه ایمنی

دستگاه ایمنی یا سیستم ایمنی (انگلیسی: Immnue system) بخشی از بدن است که وظیفهٔ شناسایی سلول‌ها و مولکول‌های خودی را از بیگانه و از بین بردن یا بی‌خطر کردن آن‌ها را برعهده دارد. گاهی به دلیل تشابه آنتی ژن‌، سلول‌های خودی با غیر خودی سیستم ایمنی به سلول‌های خودی حمله می‌کند.

ایمنی سلولی

مکانیسم ایمنی سلولی به مبارزه با سلول‌های آلوده به ویروس و باکتری، و سلول‌های سرطانی می‌پردازد. در این روش، لنفوسیت‌های T نقش دارند. این سلول‌ها نیز، پس از اتصال با آنتی‌ژنی خاص، تکثیر پیدا کرده و انواعی از سلول‌های T را به وجود می‌آورند: سلول‌های T کشنده (یا سیتوتوکسیک): این سلول‌ها توانایی شناسایی و حملهٔ مستقیم را به سلول آلوده یا سرطانی دارند. آن‌ها با ترشح پروتئینی به نام پرفورین، منافذی را در این سلول‌ها ایجاد می‌کنند که به مرگ آن‌ها می‌انجامد. سلول‌های T کمک‌کننده:دو نوع هستند. فراوان‌ترین نوع لنفوسیت‌های T می‌باشد که به اعمال دستگاه ایمنی کمک می‌کند. این سلول‌ها، هدف ویروس HIV هستند. سلول‌های T تضعیف‌کننده: این سلول‌ها اعمال سلول‌های T کشنده و کمک‌کننده را کنترل می‌کنند و به پاسخ ایمنی خاتمه می‌دهند و از پاسخ‌های بیش از حد شدید جلوگیری می‌کنند. سلول‌های T خاطره: این سلول‌ها در حالت آماده‌باش در بدن می‌مانند. و طریقه ی مبارزه واشنایی با ویروس را به نسل‌های بعدی انتقال می‌دهند.

اختلال در دستگاه ایمنی

آلرژی آلرژی یا حساسیت از اختلالات دستگاه ایمنی بدن است. در این حالت، بدن در برابر آنتی‌ژنی بیش از حد واکنش می‌دهد. به آنتی‌ژنی که موجب پاسخی به این شدت از طرف دستگاه ایمنی شود، آلرژن یا مادهٔ حساسیت‌زا گفته می‌شود. دانه‌های گردهٔ برخی گیاهان، گرد و خاک و برخی مواد شیمیایی می‌توانند آلرژن باشند. هنگامی که فرد برای نخستین بار در معرض یک آلرژن قرار می‌گیرد، لنفوسیت‌های B او فعال شده و پادتنی را ترشح می‌کنند.این پادتن، پس از ترشح، بر سطح ماستوسیت‌ها قرار می‌گیرند. در صورتی که فرد بار دیگر در معرض همان آلرژن قرار گیرد، آنتی‌ژن‌های آن به پادتن‌های موجود بر سطح ماستوسیت‌ها می‌چسبند. این موجب می‌شود تا سلول ماستوسیت گرانولهای حاوی میانجی‌های التهابی به خصوص هیستامین را آزاد کند، آزاد شدن این میانجی‌ها علایم آلرژی را به دنبال دارد: تورم، خارش، آبریزش بینی و چشم، قرمزی، تنگی نفس، … خود ایمنی در این نوع اختلال، دستگاه ایمنی بدن سلول‌های خودی را بیگانه تلقی کرده و به تخریب آن‌ها می‌پردازد. این واکنش ممکن است در اثر تولید نابه‌جای پادتن‌هایی باشد که علیه مولکول‌های سطح سلول‌های بدن ترشح می‌شوند. بیماری‌های خود ایمنی ممکن است بر بخش‌های مختلفی از بدن تأثیر بگذارند. به‌طور مثال، در بیماری ام‌اس دستگاه ایمنی به پوشش اطراف سلول‌های عصبی مغز و نخاع حمله می‌کند. دیابت نوع یک نیز نوعی بیماری خود ایمنی است که در آن جزایر لانگرهانس پانکرآس مورد تهاجم قرار می‌گیرد و بیماری لوپوس منتشر. نقص ایمنی گاهی ممکن است در یک یا تعدادی از اجزای دستگاه ایمنی نقصی بروز کند. نقص ایمنی ممکن است مادرزادی یا در اثر عوامل محیطی (اکتسابی) باشد. ایدز مثالی بارز از نقص ایمنی اکتسابی است که در آن سلول‌های T کمک‌‌کننده مورد تهاجم قرار می‌گیرند و موجب تحلیل قدرت دفاعی بدن می‌شوند.برخی افراد نیز به‌طور مادرزاد فاقد غده تیموس هستند که موجب اختلال در بلوغ لنفوسیت‌های T می‌شود.

سبک زندگی سالم

اولین اقدام شما این است که سبک زندگی سالمی برای خود انتخاب کنید. به کار بستن راهکارهای زیر بهترین قدم برای تقویت سیستم ایمنی بدنتان است. هر قسمت از بدن، از جمله سیستم ایمنی، وقتی دربرابر تهاجم‌های محیطی محافظت شود و با راهکارهای زیر برای سالم‌تر زندگی کردن تقویت شود، بهتر عمل خواهد کرد: • سیگار نکشید. • در برنامه‌غذایی‌تان از مقدار زیادی میوه‌، سبزیجات و غلات کامل استفاده کنید و تا جایی که می‌توانید کمتر چربی اشباع مصرف کنید. • مرتب ورزش کنید. • وزنتان را در محدوده سلامت نگه دارید. • فشارخونتان را کنترل کنید. • اگر مشروبات الکلی می‌نوشید، به تعادل مصرف کنید. • به اندازه کافی بخوابید. • برای جلوگیری از عفونت و بیماری اقداماتی مثل شستشوی مرتب دست‌ها و شستن کامل گوشت‌ها را به کار ببندید. • آزمایشات پزشکی مربوط به گروه سنی‌تان را به طور منظم انجام دهید.

تقویت سیستم ایمنی بدن

محصولات بسیاری در بازار ادعا می‌کنند که سیستم ایمنی بدنتان را تقویت خواهند کرد. اما مسئله تقویت سیستم ایمنی واقعاً معنی ندارد. درواقع، بالا بردن تعداد سلول‌های بدنتان –سلول‌های ایمنی یا هر سلول دیگر — چندان کار خوبی نیست. بعنوان مثال، ورزشکارانی که دوپینگ خون می‌کنند –برای بالا بردن تعداد سلول‌های خوبی و تقویت عملکرد خود خون تزریق می‌کنند– در معرض خطر سکته قرار می‌گیرند. تلاش برای افزایش سلول‌های ایمنی بسیار پیچیده است زیرا سیستم ایمنی بدن انواع مختلفی سلول دارد که به طرق مختلف به میکروب‌های مختلف واکنش می‌دهند. از کجا باید بدانید که کدام سلول‌ها را تقویت کنید و تا چه تعداد؟ تا امروز حتی دانشمندان پاسخ این سوال را نمی‌دانند. آنچه مشخص است این است که بدن به طور منظم سلول ایمنی می‌سازد. مطمئناً تعداد لمفوسیت‌هایی که می‌سازد بیشتر از آن تعدادی است که بتواند مصرف کند. این سلول‌های اضافی از طریق فرایند طبیعی مرگ سلول‌ها که آپوپتوز نامیده می‌شود از بین می‌روند. هیچکس نمی‌داند که سیستم ایمنی به چه تعداد سلول یا چه نوع سلولی نیاز دارد تا به طور مطلوب عمل کند. اطلاعات دانشمندان درمورد قسمت بد قضیه بیشتر است. وقتی در بیماران مبتلا به ایدز و HIV تعداد سلول‌های T به پایین‌تر از حد مشخصی نزول می‌کند، فرد بخاطر اینکه سیستم ایمنی او سلول T کافی برای مقابله با عفونت را ندارد، بیمار می‌شود. بنابراین یک عدد حداقلی وجود دارد که با کمتر از آن سیستم ایمنی نخواهد توانست کار خود را انجام دهد. اما اینکه چه تعداد سلول T کافی است و یا بالاتر از چه تعدادی عملکرد سیستم ایمنی مطلوب خواهد بود را هیچکس نمی‌داند. محققان بسیاری در تلاش برای بررسی تاثیرات عوامل مختلف — از موادغذایی و مکمل‌های گیاهی گرفته تا ورزش و استرس — بر سیستم ایمنی هستند. بعضی روی ترکیبات خونی مثل لمفوسیت‌ها یا سیتوکین‌ها آزمایش می‌کنند. اما تا به اینجا هیچکس به درستی نمی‌داند که این اقدامات برای توانایی بدن شما برای مقابله با بیماری‌ها چه مفهومی دارد. یک رویکرد علمی دیگر بر تاثیر ایجاد برخی تغییرات در سبک زندگی بر ایجاد بیماری می‌پردازد. اگر تحقیقی تعداد بیماری‌های به طور قابل‌توجه کمتری را نشان دهد، محققان بررسی می‌کنند که سیستم‌ایمنی به طریقی تقویت شده است یا خیر. براساس این تحقیقات، شواهد و مدارکی وجود دارد که بااینکه نمی‌تواند یک رابطه مستقیم بین یک سبک زندگی خاص و تقویت واکنش ایمنی بدن نشان دهد اما می‌تواند حداقل ثابت کند که ارتباطاتی بین آن وجود دارد.

سیر و مقابله با عفونت‌

سیر ممکن است در مقابله با عفونت‌ها توانایی‌هایی داشته باشد. محققان در تست‌های آزمایشگاهی مشاهده کرده‌اند که سیر درمقابل باکتری‌ها، ویروس‌ها و قارچ‌ها مبارزه می‌کند. بااینکه این کاملاً مورد تایید است اما تحقیقات خوبی بر روی انسان‌ها در این زمینه انجام نگرفته است. در یک تحقیق که در سال ۲۰۰۶ انجام گرفت بر روی ارتباط میزان ابتلا به برخی سرطان‌ها و مصرف سیر و پیاز در جنوب اروپا بررسی شد و بین مصرف مداوم سیر و پیاز و پایین‌تر بودن خطر ابتلا به بعضی سرطان‌ها ارتباطاتی یافت شد. اما تا قبل از اینکه اطلاعات بیشتری در این زمینه پیدا کنیم نمی‌توان مصرف سیر را برای درمان یا جلوگیری از عفونت‌ها یا کنترل سرطان توصیه کنیم.

پروبیوتیک‌ ها و سیستم ایمنی

پروبیوتیک‌ها. در دستگاه گوارش شما صدها گونه باکتری وجود دارد که همه به شما برای عضم غذاها کمک می‌کنند. امروز محققان، ازجمله بعضی محققان دانشکده پزشکی هاروارد، به دنبال شواهدی برای ارتباط بین باکتری‌های «خوب» و سیستم ایمنی هستند. بعنوان مثال، امروزه گفته می‌شود که بعضی باکتری‌ها در دل و روده بر رشد بعضی قسمت‌های سیستم ایمنی مثل اصلاح کمبودها و افزایش تعداد بعضی سلول‌های T تاثیر می‌گذارد. اما اینکه این باکتری‌ها دقیقاً چطور با سیستم ایمنی ارتباط برقرار می‌کنند هنوز مشخص نیست. هرجه شواهد بیشتری برای اثبات این ارتباط به دست می‌آید، باور اینکه داشتن باکتری‌های خوب بیشتر بهتر خواهد بود وسوسه‌کننده می‌شود. این چیزی است که بازاریابان بسیاری تلاش می‌کنند به شما بقبولانند تا بتوانند محصولات پروبیوتیک خود را بفروشند.

تقویت سیستم ایمنی بدن با مواد غذایی

1. سیر سیر یکی از شناخته‌شده‌ترین مواد غذاییست که با باکتری‌ها و ویروس‌ها می‌جنگد و به شما کمک می‌کند سلامت بمانید. آنچه که سیر را از سایر آلیوم‌ها جدا می‌کند آلیسین است که نمی‌توان آن را در مقادیر لازم در سایر گیاهان خانواده‌ی پیاز یافت. شاید بوی سیر را دوست نداشته باشید، اما می‌توانید مقداری از آن را در سالاد، در سس یا در غذاهای پخته‌شده بریزید و از مزایای آن سود ببرید. 2. سوپ مرغ سوپ مرغ حقیقتی شناخته‌شده است و اگر علت‌اش را نمی‌دانید پاسخ این است: سیستئین . سیستئین آمینو اسیدیست که هنگام پختن مرغ از آن ساطع می‌شود و شباهت شیمیایی با استیل سیستئین (که دارویی برای دوای بیماری برونشیت است) دارد. سیستئین این گونه عمل می‌کند که: مانع از تجمع سلول‌های سفید التهابی در نای می‌شود و آب گوشت مخاط‌ها را نازک نگه می‌دارد. برای بالا بردن قدرت ایمن‌سازی آن بهتر است به آن سیر و قارچ نیز اضافه شود. 3. قارچ قارچ‌های شیتاکه ، Maitake و ری‌شی در مقایسه با سایر انواع قارچ‌ها حاوی بیشترین مقدار تقویت‌کننده‌های سیستم ایمنی بدن هستند. این قارچ‌ها به این دلیل مفیدند که به بدن در تولید بیشتر گلبول‌های سفید خون و فعال و تهاجمی‌تر کردن (به شکل خوب) آنها کمک می‌کنند. مشاهده موضوع پیشنهادی جشنواره فیلم فجر | ریحون در سی و ششمین جشنواره فیلم فجر 4. گوشت گاو گوشت گاو به دلیل داشتن روی مفید است. کمبود روی در بدن یکی از بزرگترین نقایص تغذیه‌ای بدن است. با توجه به وجود تعداد زیاد افراد گیاه‌خوار و افرادی که از میزان مصرف گوشت خود (یا هر گوشت قرمزی به این دلیل) کاسته‌اند، حیرت‌آور نیست اگر بگوییم گوشت می‌تواند علت اصلی بیمار شدن برخی از افراد باشد. این ماده‌ی معدنی که سبب تقویت سیستم ایمنی بدن می‌شود را می‌توان در صَدَف چروک ، شیر یا ماست و گوشت ماکیان نیز یافت. 5. سیب‌زمینی شیرین وقتی در مورد سیستم ایمنی بدن صحبت می‌شود، فقط در مورد خون سخن نمی‌گوییم؛ روی سخن به سایر اندام‌ها خصوصا پوست هم هست. پوست در غالب بزرگترین اندام بدن بزرگترین مانع میان شما و باکتری‌ها و ویروس‌ها محسوب می‌شود. و برای سالم نگه داشتن آن به ویتامین A نیاز داریم که منبع آن سیب‌زمینی شیرین است. سیب‌زمینی شیرین مقادیر قابل‌توجهی کاروتن بتا دارد که به ویتامین A تبدیل می‌شود و از آن برای تولید بافت‌های پیوندی استفاده می‌شود. برای تامین ویتامین A گزینه‌های دیگری چون هویج، گرمک، کدو و… نیز وجود دارد. 6. ماهی نمی‌توان بیش از اندازه بر اهمیت این غذا تاکید کرد، اما ماهی، صدف خوراکی، میگو، و حلزون صدفی همگی تاثیرگذارند و می‌توانند به گلبول‌های سفید خون در تولید سیتوکین (پروتئین‌هایی که سبب از بین رفتن ویروس‌های آنفولانزا در بدن می‌شوند) کمک کنند. از سوی دیگر، فراموش نکنید که این گروه منبع فوق‌العاده‌ای از اسیدهای اومگا 3 هستند. 7. گریپ‌فروت مزایای مرکبات بر همه شناخته شده است و نیازی به توضیح این مساله نیست که چرا ویتامین C موجود در گریپ‌فروت، لیمو، نارنج و… برای سلامتی مفید است. اما لازم به اشاره است که گریپ‌فروت قرمز مقدار زیادی بیوفلاونوئید دارد که سبب بروز واکنش‌های مثبت در سیستم ایمنی بدن و تقویت آن می‌شوند. مشاهده موضوع پیشنهادی روش درمان یبوست | چگونه از یبوست جلوگیری کنیم؟ 8. گل کلم کلم بروکلی، جوانه گندم و گل کلم حاوی مقادیر زیادی آنتی‌اکسیدان خصوصا گلوتاتیون‌اند که ویروس‌ها را دفع می‌کنند. در واقع این ماده نه تنها سلامت کلی‌تان را بهتر می‌کند، بلکه منبع خوبی از کولین است. گل کلم باکتری‌ها را از سیستم ایمنی بدن‌تان دور نگه می‌دارد و به سلول‌هایتان و نواحی معدی روده‌ایتان کمک می‌کند عملکرد خوبی داشته باشند. 9. عسل عسل گندم سیاه با پوشاندن سطح گلو گلودرد را درمان می‌کند و آنتی‌اکسیدان و ویژگی‌های ضدمیکروبی دارد. 10. چای در اینجا واژه‌های کلیدی عبارتند از «آمینو اسیدها». چای سبز و سیاه به اندازه‌ی کافی حاوی ال-تیانین هستند. ال‌تیانین (حتا انواع بدون کافئین‌شان) ماده‌ایست که در جریان خون به اندازه‌ی کافی اینترفرون تولید می‌کند. اینترفرون نیز خاصیت جنگندگی با ویروس‌ها را دارد. 11. ماست تفاوت بین ماستی که به هضم غذایتان کمک می‌کند و ماستی که سیستم ایمنی بدن‌تان را تقویت می‌کند در باکتری‌های درگیر است. چیزی که در اینجا نیاز است لاکتوباسیلوس روتری است – باکتری خاصی که گلبول‌های سفید خون را تحریک می‌کند. اگر نتوانستید آن را پیدا کنید هر ماستی آن را دارد اما در مقادیر اندک.

بیشتر بخوانید : کپسول رولاکس ♥ کپسول روغن ماهی ♥ کپسول رویال ژل ♥ کپسول ریفامپینکپسول دانازول

قرص تادالافیل

قرص تادالافیل

قرص تادالافیل ,قرص تادالافیل ۱۰,قرص تادالافیل10,قرص تادالافیل ایرانی,قرص تادالافیلد,قرص تادالافیل 20 برای چیست؟,قرص تادالافیل 20 میلی گرم,قرص تادالافیل ده,قرص تادالافیل خارجی,قرص تادالافیل 20,خواص قرص تادالافیل ۱۰,عوارض قرص تادالافیل ۱۰,قرص تادالافیل 10,قیمت قرص تادالافیل 10

قرص تادالافیل

توضیحاتی در مورد قرص تادالافیل

تادالافیل (Tadalafil) برای درمان و رفع اختلالات مربوط به نعوظ در روابط جنسی استفاده می‌شود. تهوع و تنگی نفس از عوارض قرص تادالافیل می‌باشد. در صورتی که درخلال نزدیکی علائمی مثل منگی، گیجی، تهوع، یا دردهای قلبی (درد پستان، احساس سفتی و فشار در پستان، کرختی، گزگز و درد در قفسه پستان یا شانه و فک تحتانی) در شما پدید آمد، از ادامه ی فعالیت جنسی خودداری کرده و حتما با پزشکتان مشورت کنید. مصرف بیشتر از یک قرص تادالافیل در روز توصیه نمی شود. مصرف تادالافیل بدون تحریک جنسی معمولا هیچ اثری ندارد و برای اثر آن حتما باید تحریکات جنسی وجود داشته باشد. هیچگاه از سر تفنن یا کنجکاوی این دارو را مصرف نکنید. درصورت مصرف اتفاقی بیش از مقادیر توصیه شده، بیمار را باید سریعا به بیمارستان منتقل کرد. دارو را باید دور از نور و رطوبت در دمای زیر ۳۰ درجه سانتیگراد، درون جعبه در بسته نگهداری کرد.داروی سیالیس (Cialis)، که با نام عمومی تادالافیل (Tadalafil) نیز شناخته می‌شود، باعث ریلکس شدن ماهیچه‌ها در اطراف عروق خونی می‌شود و جریان خون به قسمت‌های مختلفی از بدن را افزایش می‌دهد.

نام های تجاری قرص تادالافیل

تادالافیل (Tadalafil) با نام‌های تجاری سیالیس (Cialis) و ادسیرکا (Adcirca) دارویی می‌باشد که باعث شل شدن عضلات و افزایش جریان خون به مناطق خاصی از بدن می‌شود. این دارو برای درمان اختلال نعوظ (ناتوانی جنسی) و نشانه‌های هایپرتروفی خوش‌خیم پروستات (پروستات بزرگ شده) استفاده می‌شود.از چه مواردی در دوره مصرف این قرص باید خودداری کرد؟ مصرف الکل به همراه این دارو، ممکن است باعث ایجاد عارض جانبی در افراد گردد. گریپفوروت و آب این میوه، ممکن است با تادالافیل ایجاد تداخل کند و منجر به بروز عوارض جانبی ناخواسته‌ای شود. در دوره‌ی مصرف قرص سیالیس، از مصرف گریپفوروت و آب آن اجتناب کنید.

قرص تادالافیل و اختلال نعوظ

اختلال نعوظ عبارت است از عدم توانایی آلت تناسلی در ایجاد نعوظ یا حفظ نعوظ به مدت کافی جهت انجام عمل مقاربت. هنگامی که مرد نعوظ برای انجام عمل جنسی نداشته باشد و یا اینکه نتواند مدت زمانی کافی نعوظ خود را حفظ کند، به این مورد اختلالات نعوظ یا ناتوانی جنسی می گویند. درمان اختلال نعوظ در سال ۱۹۹۸ دچار دگرگونی بزرگی شد و FDA داروی سیلدنافیل را که اولین مهار کننده PDE-5 با عوارض جانبی کم و اثرعالی است را تائید نمود. در حال حاضر ۳ مهارکننده PDE-5 برای استفاده در این مورد تائید شده اندکه عبارتند از: سیلدنافیل(ویاگرا)، واردنافیل(لویترا)، تادالافیل (سیالیس). کاربرد مهارکننده های PDE-5 در بیماران قلبی عروقی، فشارخون بالا، دیابت، آسیب نخاع، ام اس، افسرده بررسی و تائید شده است. مهارکننده های PDE-5 نعوظ را ۶۰ تا ۷۰ % بهبود می بخشند. در مردان آسیب نخاع ‌تا ۸۰ % موفقیت دارند. سیلدنافیل و واردنافیل فارماکوکینتیک مشابهی دارند. شروع اثر آنها ۳۰ تا ۱۲۰ دقیقه و طول اثر آنه ۴ تا ۵ ساعت است. تادالافیل طی ۳۰ تا۶۰ دقیقه اثرش شروع می شود و طول اثرش ۱۲ تا ۳۶ ساعت است. تادالافیل برای استفاده هنگام نیاز یا مصرف روزانه تایید شده است.

نحوه مصرف قرص تادالافیل

مطمئن شوید که شما با خیال آسوده می‌توانید این دارو را استفاده نمایید، چنانچه دارای مشکلاتی نظیر بیماری‌های قلبی فشارخون بالا یا پایین و مشکلات مربوط به کلیه و کبد هستید قبل از مصرف این دارو موراد را به اطلاع پزشک معالج خود برسانید. در ارتباط با میزان مصرف می‌توانید قبل از فعالیت جنسی حداکثر یک بار در روز مقدار ۱۰ میلی‌گرم از آن را مصرف کنید. این میزان در صورت لزوم بسته به میزان اثربخشی و تحمل دوز مصرفی می‌تواند به مقدار ۲۰ میلی‌گرم افزایش و یا به میزان ۵ میلی‌گرم کاهش یابد. تادالافیل همراه یا بدون غذا مصرف می‌شود.اگر در حال استفاده از داروهای نیتراتی برای درد قفسه‌ی سینه‌ی خود یا مشکلات قلبی هستید – مثلاً داروهای نیتروگلیسیرین، ایزوسوربید دینیترات، مونونیترات ایزوسوربید و برخی داروهای تسکین دهنده مانند “پاپرس”- از داروی سیالیس استفاده نکنید. مصرف همزمان تادالافیل با داروهای نیتراتی، ممکن است منجر به کاهش فشار خون ناگهانی و خطرناک در افراد گردد.قرص سیالیس، فقط در هنگامی که نیاز است مصرف می‌شود و یک برنامه‌ی روزانه یا برنامه‌ی زمانی خاصی برای مصرف آن وجود ندارد. چنانچه بیشتر از میزان مورد نیاز، این دارو را مصرف کردید، به موارد اورژانسی در مورد مصرف زیاد این دارو مراجعه کنید و یا از پزشک کمک بگیرید.

تفاوت قرص تادالافیل و سیلدنافیل در چیست

“سیالیس” نام تجاریست برای تادالافیل و همچنین “وایاگرا” هم نام تجاری برای سیلدنافیل است. این دو قرص هر دو متعلق به گروه بازدارنده های نوع پنجم فسفودی استراژ (phosphodiesterase PDE%) هستند. در ۲۷ مارس سال ۱۹۹۸ قرص سیلندافیل به عنوان اولین قرص خوراکی معرفی شد که برای درمان اختلالات نعوذ آلت تناسلی مردانه به کار می رفت و تاییدیه وزارت بهداشت آمریکا را گرفت. در ۲۱ نوامبر سال ۲۰۰۳ هم تادالافیل مورد تایید وزارت بهداشت آمریکا برای درمان این نوع اختلالات قرار گرفت. تادالافیل از لحاظ ماندگاری در مقایسه با سیلدنافیل ماندگاری بالاتری دارد و در حدود ۳۶ ساعت ، نسبت به ۴ الی ۵ ساعت ماندگاری سیلدنافیل است. تادالافیل معمولا پس از ۱۶ الی ۴۵ دقیقه تاثیر خود را می گذارد و اثر آن نیز تحت تاثیر مواد غذایی نیست اما سیلدنافیل پس از ۳۰ دقیقا موثر است و در صورت خوردن آن پس از صرف غذایی پر چرب، ممکن است اثر آن کاهش یابد پس بهتر است قرص سیلدنافیل را با معده خالی خورد.

عوارض قرص تادالافیل

هر دارویی می‌تواند پس از مصرف عوارض ناخواسته‌ای را بر جای بگذارد. شایع‌ترین عوارض درباره این دارو شامل موارد زیر می‌گردد: تغییرات بینایی و یا از دست دادن ناگهانی بینایی از دست دادن شنوایی ناگهانی یا صدای زنگ در گوش درد قفسه سینه یا احساس سنگینی تهوع عرق کردن ضربان قلب نامنظم تورم در دست یا پا تنگی نفس تشنج احساس سرگیجه علاوه بر عوارض ذکر شده در بالا سردرد، قرمزی و گرما در صورت، گردن، و یا قفسه سینه، علائم سرماخوردگی مانند گرفتگی بینی، درد سینوس، گلو درد، سرفه، ناراحتی معده، درد عضلانی، درد در دست‌ها و پاها را هم می‌توان از عوارض جانبی و کمتر دیده شده داروی تادالافیل برشمرد.

نکاتی در مورد مصرف قرص تادالافیل

– این دارو با برخی از داروهای دیگر تداخل داشته و ممکن است مصرف همزمان آن‌ها مشکلاتی را برای فرد مصرف‌کننده به ذنبال داشته باشد. بنابراین در صورت مصرف هر دارویی با پزشک خود مشورت کنید. – قبل از مصرف این دارو در دوران بارداری با پزشک خود مشورت نمایید. – این دارو را در دمای ۱۵ الی ۳۰ درجه سانتی‌گراد، دور از نور و رطوبت نگهداری کنید. – در افراد سالمند به علت عوارض دارویی بهتر است این دارو با دوز پائین‌تری مصرف شود. – دارو باید حدود یک ساعت قبل از فعالیت جنسی مصرف شود. – چنانچه که نعوظ بیش از ۴ ساعت به طول انجامد باید به پزشک مراجعه شود. – بیشترین میزان قابل مصرف یک بار در روز می‌باشد. اگر دچار هریک از موارد زیر هستید حتما پیش از مصرف دارو با پزشکتان در جریان بگذارید: بیماری های قلبی و مشکلات ریتم قلب ، بیماری عروق کرونر حملات قلبی، سکته، و یا نارسایی احتقانی قلب درد سینه، فشار خون بالا و یا پایین بیماری کبد و یا کلیه اختلالات خونی زخم معده رتینیت پیگمانتر (یک بیماری ارثی چشم) بدشکلی فیزیکی آلت تناسلی ( بیماری مانند) مصرف در دوران بارداری و شیردهی انتظار نمی‌رود که مصرف سیالیس، برای جنین آسیبی به همراه داشته باشد. در هر حال، اگر باردار هستید یا قصد باردار شدن را دارید، به دکتر خود اطلاع دهید. هنوز مشخص نیست که آیا این دارو در شیر مادر نفوذ پیدا کرده و باعث ایجاد مشکلاتی در نوزاد می‌شود یا خیر. اگر در دوران شیردهی قرار دارید، به پزشک خود اطلاع دهید. استفاده از داروی سیالیس برای افراد زیر ۱۸ سال ممنوع است.

عوارض جانبی قرص تادالافیل و سیلدنافیل

عوارض جانبی قرص سیلدنافیل سردرد معده درد برافروختگی چهره احتقان (تجمع مایعات در بافت ها و رگ ها) حالت تهوع و اسهال کور رنگی تاری چشم عوارض جانبی قرص تادالافیل سردرد برافروختگی چهره فشار خون پایین احتقان (تجمع مایعات در بافت ها و رگ ها) سرگیجه درد قفسه سینه

قرص تادالافیل و افزایش جریان خون

تادالافیل (Tadalafil) با نام های تجاری سیالیس (Cialis) و ادسیرکا (Adcirca) دارویی می باشد که باعث شل شدن عضلات و افزایش جریان خون به مناطق خاصی از بدن می شود. تادالافیل تحت نام تجاری سیالیس برای درمان اختلال نعوظ (ناتوانی جنسی) و نشانه های هایپرتروفی خوش خیم پروستات (پروستات بزرگ شده) استفاده می شود. همچنین نام تجاری دیگری از این داروبه نام ادسیرکا می باشد که برای درمان فشار خون شریان ریوی و بهبود ظرفیت ورزش در زنان و مردان استفاده می شود. اگر شما در حالی که از سیالیس استفاده می کنید هرگز نباید از ادسیرکا استفاده نمایید، مگر اینکه پزشک شما برای شما تجویز نماید، پزشک شما تشخیص می دهد که کدام یک از شکل تادالافیل برای شما مناسب می باشد.

مزایای قرص تادالافیل نسبت به سیلدنافیل

۱- شروع اثر سریعتر ( ظرف ۱۵ دقیقه از مصرف) و ماندگاری تاثیر قرصهای سیالیس تا ۳۶ ساعت می باشد که بسیار طولانی تر از ویاگرا بوده و در صورت تحریک جنسی بدون نیاز به استفاده مجدد موجب نعوظ می شود. ۲- تحت تاثیر غذا و خوراکی ها نمی باشد (ترکیبات سیلدنافیل در اثر خوردن غذاهای چرب تاثیر کمتر دارند).

عوارض جدی قرص تادالافیل

اگر شما پس از مصرف این دارو دچار هر یک از عارضه های جدی زیر شدید٬ با پزشک خود تماس گرفته و او را در جریان قرار دهید. تغییرات بینایی و یا از دست دادن ناگهانی بینایی از دست دادن شنوایی ناگهانی یا صدای زنگ در گوش درد قفسه سینه یا احساس سنگینی، درد گسترش به بازو یا شانه، تهوع، عرق کردن، احساس ناخوشی عمومی ضربان قلب نامنظم تورم در دست، مچ پا، یا پا تنگی نفس تشنج احساس سرگیجه سایر عوارض جانبی عبارتند از: سردرد قرمزی و گرما در صورت، گردن، و یا قفسه سینه علائم سرماخوردگی مانند گرفتگی بینی، درد سینوس، گلو درد، سرفه ناراحتی معده درد عضلانی، درد پشت، درد در دستها و پاها

منع مصرف قرص تادالافیل

اگر شما از یک داروی نیترات برای درد قفسه سینه یا مشکلات قلبی استفاده استفاده می کنید نباید از این دارو (تادالافیل) استفاده نمایید این داروها شامل نیتروگلیسیرین ، ایزوسورباید ، و ایزوسورباید مونونیترات می باشند. نیترات نیز در برخی از مواد دارویی مانند نیترات amyl یا نیتریت ( ” poppers ” ) یافت می شود. توجه داشته باشید که مصرف تادالافیل با یک داروی نیترات می تواند به کاهش ناگهانی و شدید در فشار خون منجر شود.

تداخلات دارویی قرص تادالافیل

قبل از استفاده از این دارو با دکتر خود در مورد تمام نسخه ها و داروهایی که استفاده می کنید ( حتی ویتامین ها، مواد معدنی، داروهای گیاهی و… ) مشورت نمایید٬ به خصوص داروهای زیر: bosentan، ایماتینیب، نفازودون، مخمر سنت جان یک آنتی بیوتیک- کلاریترومایسین، اریترومایسین، telithromycin داروهای ضد قارچ– ایتراکونازول، کتوکونازول، posaconazole وریکونازول داروهای قلب و ضد فشار خون- nicardipine آملودیپین، quinidine داروهای هپاتیت سی- boceprevir، telaprevir داروهای ایدز– delavirdine، efavirenz، fosamprenavir، indinavir، nelfinavir، nevirapine، ریتوناویر، ساکوییناویر دارو تشنج- کاربامازپین، fosphenytoin، oxcarbazepine، فنوباربیتال، فنی توئین، پریمیدون هستند داروهای سل– ایزونیازید، rifabutin، ریفامپین، rifapentine

بیشتر بخوانید : قرص تری فلوئوپرازین ♥ قرص جویدنی دایمتیکون ♥ قرص جینسینگ ♥ قرص جلوگیری از بارداری قرص تب بر